استثنایی: مقابله با ایمنی هنگام مسافرت از طریق دریا

گردشگران و بازرگانانی که سفر دریایی (یا مقداری آب) و پرسنل کشتی های باری را انتخاب می کنند وارد طیف وسیعی از سفر می شوند که بیش از 70٪ کره زمین را نشان می دهد. میلیون ها نفر هر ساله به بنادر مختلف کشور و بین المللی سفر می کنند. اگرچه بیماری همه گیر COVID-19 بیشتر صنعت گردشگری و جهانگردی را متوقف کرده است ، اما هنوز همه نوع سفرهای آبی مانند سفرهای دریایی ، کشتی و سفرهای یک روزه را متوقف نکرده است.

مطابق با تنوع و اطمینان از منحصر به فرد بودن هر یک از مقالات هوا ، دریا و خشکی ؛ حواس پرتی و بی احتیاطی در حال حاضر منجر به خطراتی برای اوقات فراغت و سفرهای تجاری شده است ، صرف نظر از نوع حمل و نقل. با این حال ، بین آگاهی از ایمنی مسافران هواپیمایی و آگاهی از سفر دریایی تفاوت های منحصر به فردی وجود دارد. سرقت عنصری مجرمانه است که همه مسافران باید نگران آن باشند. مطمئناً ، جیب جیب هنگام مسافرت از طریق دریا در بندر شلوغ یا سفر یک روزه و همچنین هنگام شلوغ بودن ترمینال یا کنترل محدودیت ، مشخص است. اگرچه زمینه های تولید سرقت و فعالیت مجرمانه وجود دارد ، اما این امر فقط به مناطق شلوغ در بنادر محدود نیست. استفاده از اجسام آب دشوارتر است.

متجاوزان آبی مانند دزدان دریایی یا تروریست ها نه تنها بندرگاه های خود را دارند ، بلکه دقیقاً می دانند چه زمانی و کدام کشتی ها برای هدف گیری بهترین و سودآورترین هستند. اکثر مردم تفاوت بین یک دزد دریایی و یک تروریست را زیر سوال می برند. با این حال ، یک تفاوت وجود دارد. تفاوت بین عمل دزدی دریایی و اقدام تروریستی این است که طبق قوانین بین المللی ، جرایمی که در آبهای آزاد و خارج از صلاحیت سرزمینی هر کشور انجام می شود ، اقدامات دزدی دریایی محسوب می شود (Gleeson-Adamidis & Kosciolek، 2021).

اقدامات تروریستی معمولاً علیه یک کشور (ملت) خاص در سرزمین قربانیان انجام می شود. در قایق تفریحی یا کشتی تفریحی دزدی دریایی مورد نیاز نیست. کشتی های باری به همان اندازه مستعد حمله هستند. علاوه بر این ، فقط چنگ زدن به وسایل یا محموله نیست ، افراد زیادی در طول سالها ربوده شده و به خاطر دیه نگهداری می شوند. بیشتر از حملات دزدان دریایی سومالی. به گفته Oddershede Dahlgaard (2013) ، “دزدی دریایی برای جهان حدود 18 میلیارد دلار هزینه دارد.”

این که آیا خطر دزدی دریایی قریب الوقوع است یا اقدامات پیشگیرانه انجام می شود ، هر دو کشتی غیرنظامی (به عنوان مثال کشتی های تفریحی) و کشتی های باری اقدامات متقابل را اعمال می کنند. ضروری است که ؛ با این حال ، ناظران نیز با توجه به این فرض که کارکنان کشتی های باری در زمینه اقدامات ضد دزدی دریایی آموزش دیده اند ، از این اقدامات متقابل پیروی می کنند ، در حالی که مراجعین کشتی های کروز “خارج از ساعت” هستند. همچنین متوجه خواهید شد که ضد دزدی دریایی کشتی های باری امنیت جسمی بیشتری نسبت به کشتی های مسافربری دارد.

صرف نظر از روش و برخوردها ، آگاهی از محیط هیچ گزینه دیگری ندارد. در عمل ، اگر مسافر یک کشتی تفریحی یا کارمند یک کشتی باری متوجه ردپای مرطوب منتهی به ریل کشتی در یک منطقه عرشه شود که مستعد قرار گرفتن در معرض آب نیست (به عنوان مثال – منطقه استخر) ، ارزش آن را دارد. توجه به کسی از آنجا که بسیاری از شناورهای مدرن تفریحی و کاری ما با فاصله بیشتری بین آب و عرشه کشتی ساخته شده اند ، دیدن ردپاهای مرطوب در داخل کشتی عجیب به نظر می رسد. اقدامات متقابل زیر در دریا امری عادی است و مسئولیت افراد ساکن در آن چه به صورت ساعتی و چه به صورت غیر مستقیم باشد:

مقابله با امنیت کشتی تفریحی

  • تعیین مقررات منع رفت و آمد برای مناطق باز پس از تاریک شدن هوا.
  • پس از غروب ، مسافران تشویق می شوند که سایبان های خود را ببندند و هرگونه چراغ اتاق خود را خاموش کنند.
  • مکانهای استفاده نشده را در تاریکی و با طناب نگه دارید. ردیابی و شناسایی یک هدف شناور معمولاً دشوارتر است بدون اینکه چراغ یا چراغ راهنما به موقعیت خود خیانت کند.

مقابله با امنیت کشتی باری:

  • همانطور که سیم خاردارها متجاوزان ناخواسته را از املاک مربوط به زمین دور می کند ، در اکثر مناطق اطراف کشتی نیز پیچیده شده تا دزدان دریایی را از سوار شدن منصرف کند.
  • شیلنگ ها به سادگی وسیله ای هستند که به عنوان محافظت در برابر دزدان دریایی که در برقراری تماس با بدنه تلاش می کنند یا موفق هستند استفاده می شود.
  • سوکت و چراغ ضد دزدی دریایی. این روش ها گزینه های غیر کشنده ای برای به دام انداختن و کور کردن دزدان دریایی در رسیدن به اهدافشان هستند.
  • محافظانی مانند چاشنی و اسلحه گرم ؛ با این حال ، فقط به عنوان آخرین چاره.
متیو پورچلی

توسط متیو پورچلی ، CPP

می توانید در اینجا با متیو در LinkedIn تماس بگیرید

دوربین مداربسته سیم کارت خور چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید